Blog

Σχόλιο 2ης ημέρας – Αρχαία Ελληνικά

Σχόλιο 2ης ημέρας – Αρχαία Ελληνικά

Η θέση μας για τα φετινά θέματα Αρχαίων των Πανελληνίων

Στο γνωστό

Τα θέματα μπορούν σε γενικές γραμμές να χαρακτηριστούν βατά, κάθε μαθητής που είχε προετοιμαστεί μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των θεμάτων. Αναλυτικότερα, η ερώτηση Α1 είχε την ίδια μορφή με αυτήν των περσινών θεμάτων, στη Β1 ζητήθηκε από τους μαθητές να αξιοποιήσουν τα σχόλια του Φακέλου Υλικού, ενώ στη Β2 ζητήθηκε να εντοπιστούν οι γλωσσικές επιλογές του φιλοσοφικού λόγου που πλέον αποτελούν απαίτηση των Πανελλαδικών και συνδέονται με τον ερμηνευτικό σχολιασμό. Τόσο η Β3 (εισαγωγή) όσο και η Β4 (λεξιλογικές) δεν αποτέλεσαν έκπληξη, καθώς είχαν την ίδια δομή και ευκολία στο περιεχόμενο με προηγούμενα έτη. Τέλος, το παράλληλο κείμενο της Β5 ήταν κατανοητό ως προς το περιεχόμενό του, όμως παρουσίαζε έναν βαθμό δυσκολίας η σύγκρισή του με το πρωτότυπο αναφορικά με το ζητούμενο που απαιτούσε αρκετά καλή εμπέδωση της ύλης και του φιλοσοφικού λόγου συνολικά.

Στο άγνωστο

Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών στο Αδίδακτο (Άγνωστο) ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και κατανοητά. Επίσης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας χωρίς όμως ιδιαίτερες απαιτήσεις. Ωστόσο, οι ασκήσεις γραμματικής απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές στην κατανόηση της εκφώνησης.

Για τους μαθητές των φροντιστηρίων έλιξ που καλούνται να ανταποκριθούν σε θέματα νέου τύπου και έχουν στη διάθεσή τους επικαιροποιημένα και αναλυτικά εγχειρίδια, τα θέματα ήταν αναμενόμενα και τα είχαν αντιμετωπίσει κατά την προετοιμασία τους στα διαγωνίσματα προσομοίωσης.

Η ομάδα των διδασκόντων φιλολόγων Αγνώστου και Γνωστού των έλιξ

MAZI… πάντα ΑΣΦΑΛΕΙΣ! Δράσεις των έλιξ εν μέσω Πανδημίας Δείτε εδώ
+