Blog

Σχόλιο 3ης ημέρας – Χημεία

Σχόλιο 3ης ημέρας – Χημεία

Η θέση μας για τα φετινά θέματα Χημείας των Πανελληνίων

Τα φετινά θέματα της Χημείας δεν εξαιρέθηκαν από το μοτίβο που θέλει τις Πανελλαδικές να ακολουθούν μια νέου τύπου λογική. Ωστόσο, το στοιχείο που μπορεί να γίνει αντιληπτό με μια πρώτη ματιά και διαφοροποιεί τα φετινά θέματα από τα περσινά είναι η έκταση των εκφωνήσεων, η οποία ήταν φέτος σαφώς μικρότερη. Αυτό είναι ευνοϊκό για τους μαθητές, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να αντιληφθούν πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη σαφήνεια τα ζητούμενα. Το δεύτερο στοιχείο που διαφοροποίησε τα φετινά θέματα ήταν η επέκταση των θεμάτων Β και Γ κατά ένα επιπλέον υποερώτημα (Β5 και Γ5 αντίστοιχα). Αυτό δεν αύξησε τόσο την αντικειμενική δυσκολία των συγκεκριμένων θεμάτων, αλλά ανέδειξε την αξία της σωστής διαχείρισης χρόνου, καθώς ήταν απαραίτητο να επιλυθούν ταχύτερα ώστε να διασφαλιστεί το απαραίτητο υπόλοιπο χρόνου για το ερώτημα Δ3 που απαιτούσε μεγαλύτερη επεξεργασία. Σε γενικές γραμμές τα θέματα ήταν βατά, αλλά κάποια από αυτά απευθύνονταν σε μαθητές που μπορούν να πετύχουν μια περισσότερο κριτική προσέγγιση. Οι μέτριες βαθμολογίες θα είναι προσβάσιμες σχετικά εύκολα, αλλά η επίτευξη των 85 μονάδων και πάνω θα κριθεί από την επιτυχή έκβαση των ερωτημάτων Β5, Γ5 και Δ3. Τέλος, αυτό που αξίζει να τονιστεί είναι η αναγκαιότητα ύπαρξης μιας συνεχούς ροής στη διδασκαλία του μαθήματος, η οποία θα περιλαμβάνει την απαραίτητη ύλη όλων των τάξεων του Λυκείου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε το ερώτημα Δ1 που ήταν σχετικό με τις περιεκτικότητες, μια έννοια που διδάσκεται κανονικά στην Α΄ Λυκείου. Επομένως, για την καλύτερη δυνατή προετοιμασία του υποψηφίου η επανάληψη της ύλης της Α΄ Λυκείου στη Β΄ Λυκείου και η συνέχεια όλων στην τελευταία τάξη αποτελεί μονόδρομο.

Η ομάδα των διδασκόντων Χημείας των έλιξ

MAZI… πάντα ΑΣΦΑΛΕΙΣ! Δράσεις των έλιξ εν μέσω Πανδημίας Δείτε εδώ
+