Blog

Σχόλιο 2ης ημέρας – Αρχαία

Σχόλιο 2ης ημέρας – Αρχαία

Εκτίμηση για τα θέματα Πανελληνίων 2022 στο μάθημα των
Αρχαίων Ελληνικών – Διδαγμένο Κείμενο

Τα θέματα σε γενικές γραμμές μπορούν να χαρακτηριστούν βατά, αν και η επιλογή έγινε από τις τελευταίες θεματικές ενότητες. Κάθε μαθητής που είχε κάνει μια ολοκληρωμένη προετοιμασία μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των θεμάτων. Αναλυτικότερα, το θέμα Α και οι ερωτήσεις  που αφορούν την εισαγωγή και το λεξιλόγιο δεν παρουσίαζαν καμία δυσκολία. Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις, Β1 και Β2, απαιτούσαν συνολική κατανόηση των ενοτήτων και γνώση των σχολίων του φακέλου υλικού. Τέλος, το παράλληλο κείμενο της Β5 ήταν κατανοητό ως προς το περιεχόμενο του και η σύγκριση των απόψεων του Παπανούτσου και του Επίκτητου για την προαίρεση δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία. Οι μαθητές μας ήταν πλήρως προετοιμασμένοι για τη μορφή των ερωτήσεων των Πανελλαδικών και είχαν εξασκηθεί μέσα στη χρονιά σε δυο διαγωνίσματα στα Πολιτικά και στο τελευταίο διαγώνισμα στο έργο του Επίκτητου Διατριβαί.

Εκτίμηση για τα θέματα Πανελληνίων 2022 στο μάθημα των
Αρχαίων Ελληνικών – Αδίδακτο Κείμενο

Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών στο Αδίδακτο (Άγνωστο) μπορούν σε γενικές γραμμές να χαρακτηριστούν κατανοητά. Η μετάφραση (Γ1) είχε δυσκολία και απαιτούσε πολύ καλή γνώση γραμματικής και συντακτικού. Η ερμηνευτική άσκηση (Γ2) ήταν βατή. Η άσκηση της γραμματικής (Γ3) ήταν νέου τύπου χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Το συντακτικό ήταν για πολύ καλά διαβασμένους μαθητές, ενώ το (Γ4.β.) δημιουργούσε έντονες αμφιβολίες σχετικά με τον τρόπο επίλυσής του, αν και με μία πρώτη ανάγνωση έμοιαζε σαφές και βατό

Ομάδα Φιλολόγων των Φροντιστηρίων έλιξ