Νέα/Blog myElix Επικοινωνία

Blog

Η άποψη των έλιξ για τα θέματα της Έκθεσης των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020, όπως εκφράστηκε στην εφημερίδα Καθημερινή την Κυριακή 15 Ιουλίου 2020.

Η άποψη των έλιξ για τα θέματα της Έκθεσης των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020, όπως εκφράστηκε στην εφημερίδα Καθημερινή την Κυριακή 15 Ιουλίου 2020.

Τα διαφορετικής φιλοσοφίας θέματα φέτος στην Εκθεση και η αποτυχία των υποψηφίων καταδεικνύουν την ανάγκη για εξοβελισμό της παπαγαλίας και για ουσιαστική προσέγγιση της εξεταστέας ύλης. «Μέχρι πέρυσι, οι μαθητές για να απαντήσουν αναπαρήγαν επιχειρήματα από τετριμμένα και τυποποιημένα σχεδιαγράμματα που δεν άφηναν στον εξεταζόμενο περιθώρια για κριτική επεξεργασία. Στο φετινό θέμα της Εκθεσης απαιτήθηκε αφενός η προσωπική άποψη και εμπειρία των μαθητών και αφετέρου πιο σύνθετη και συνδυαστική προσέγγιση ενός θέματος που εκ πρώτης όψεως φάνηκε απλό. Ετσι, ένας μαθητής που είχε μάθει να αποστηθίζει και να επιχειρηματολογεί στηριζόμενος σε τυπικά επιχειρήματα δεν μπορούσε να ανταποκριθεί», αναφέρουν στην «Κ» οι Μαρία Γαλιάνου, Δήμητρα Καλτέκη και Πωλίνα Μαρούκη, φιλόλογοι σε φροντιστήριο της Θεσσαλονίκης. Και προσθέτουν: «Αναμφίβολα, δεν αναιρείται η χρησιμότητα των σχεδιαγραμμάτων, γιατί μέσω αυτών θα καταφέρουν τα παιδιά να “χτίσουν” ένα λεξιλογικό υπόβαθρο και κυρίως μια εικόνα για τα θέματα που απασχόλησαν διαχρονικά τους ανθρώπους αλλά και για όσα απασχολούν τον σύγχρονο κόσμο. Ωστόσο, είναι εξίσου αναμφίβολο ότι επαρκούν ως εργαλεία ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Για την ολοκληρωμένη προετοιμασία του μαθητή είναι απαραίτητο να περιοριστεί η παραδοσιακή διδασκαλία και να αξιοποιηθούν μέθοδοι όπως ο διάλογος στην τάξη και η άντληση επιχειρημάτων μέσα από κείμενα, εικόνες και γεγονότα της επικαιρότητας. Με λίγα λόγια, ο μαθητής πρέπει να μάθει να σκέφτεται “έξω από το κουτί”».

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

📞
Καλέστε μας επικοινωνία
Awards Elix